Så här säger våra kunder om oss
På denna sida samlar vi våra kunders egna ord om oss och om vår service.
Christin L
Oj! Vilken skillnad på den gamla och den nya tavlan över mitt barndomshem i Skästra, Järvsö. Jag är Jättenöjd. Tack!
Med vänliga hälsningar!
Kerstin
”Hej! Tänka sig, ni grävde i arkivet och fick fram en flygvy över vårt sommarhus i Gullbringa, Grebbestad, från 1957-58; Nu förstorad, gjord på duk och inramad av er. Hållbar att hänga i såväl varmt som kallt hus. Vilken lycka för familjen!Varmt tack för information om ny framkallningsteknik samt för mycket trevlig och tillmötesgående service.”
Kerstin, sommarboende i Gullbringa-huset sedan det kom i vår ägo 1976.
Carina K
50-åringen blev jättenöjd som synes! Just detta flygfoto hängde i vårt barndomshem. Ingen av byggnaderna finns kvar idag så därför är tavlan mycket värdefull för oss som vuxit upp i huset.
Veronica
Hej Bästa PerEric!
Jag har nu mottagit tavlan (snabba ryck!) och precis som jag i förväg anade så klämde jag en och annan glädjetår när jag
ivrigt slitit upp paketeringen. Den är verkligen helt FANTASTISK! Jag kunde aldrig föreställa mig
att den skulle vara så fin, så detaljerad. Otroligt roligt att få se hur den gamla vinkelladan stod. Den är idag
helt riven, tyvärr. Där den stod har vi vår gårdsplan. Tavlan har redan fått hedersplatsen!
Har inte hunnit visa den för grannarna än men det måste jag göra för jag misstänker att mannen
på kärran bakom hästen, ute på ängen, är deras pappa som ägde granngården.
Som utlovat skickar jag med en bild på mig, brorsan (och tydligen vår hund Wilma) med tavlan framför vårt hem,
som du ser nu är gulmålat men i övrigt sig likt från det gamla fotot. Den röda ”ladan” till höger i bild
är till viss del den som syns på gamla bilden men mestadels är den ombyggd.
Det är där jag bor, och min bror bor i det stora gula huset.
Tusen tack för din hjälp och ditt trevliga bemötande!
Önskar dig en härlig höst!
Varma Hälsningar Veronica
Rolf Nordin
Vissa saker kan vara ovärderliga För några år sedan skrev jag ner mina släktminnen. I detta var en period mycket viktig, nämligen 1958-59 när vi bodde på Nysäter Kjula. Då Eskilstuna flygplats byggdes försvann både Nysäter och andra gårdar i området. Jag hade några få egna bilder, huvudsakligen detaljbilder* men inga bilder som visade en totalbild. Eftersom bygget av flygplatsen var en stor sak så hade jag ett hopp om att hitta något i tidningsarkiven och stadsarkivet, men fick tji.
För någon månad sen såg jag en annons i Aftonbladet för Aero-Bilder vilket tände ett visst hopp om att de hade någon bild där Nysäter kanske åtminstone fanns i utkanten av en annan bild. Det svar jag fick innebar HÖGSTA VINSTEN, Aero-Bilder hade en flygbild från 1956 på Nysäter!!!!!! Som avslutning kan jag nämna att julen 1958 då vi bodde på Nysäter är den främsta i mitt liv!