Så här säger våra kunder om oss

På denna sida samlar vi våra kunders egna ord om oss och om vår service.

Stig Andersson.

Jag heter Stig Andersson och bor i Jönköping med ett aktivt intresse för att kommentera och presentera texter och tillhörande bilder samt länkar till angivna platser på denna hemsida.  Flygfotobilder har väckt intresse hos många personer nu tackvare er hemsida och visning av ca 250 tusen bilder (sept.2013) I samarbete med lokala ortsbor får man hjälp med att lokalisera flygbilderna och skriva rätt namnuppgifter om jag inte själv reder ut det. Under våren 2013 blev en gammal nerlagd Shell/Nynäs mack omslagsbild till en nyskriven bok av kulturspanare Göran Willis, boken heter* K-spaning längs vägen * En roadtrip på vischan.
Som tidigare bensinhandlare med Esso i tankarna har jag även medverkat i boken med en hel del mackhistoria med anknytning till bilden och även den Essomack jag jobbat på med början 1961. På detta sätt marknadsförs ert bildarkiv för allt fler datoranvändare och bokläsare, lycka till med bildförsäljningen.
MVH.
Stig Andersson.

Rolf Nordin

Vissa saker kan vara ovärderliga För några år sedan skrev jag ner mina släktminnen. I detta var en period mycket viktig, nämligen 1958-59 när vi bodde på Nysäter Kjula. Då Eskilstuna flygplats byggdes försvann både Nysäter och andra gårdar i området. Jag hade några få egna bilder, huvudsakligen detaljbilder* men inga bilder som visade en totalbild. Eftersom bygget av flygplatsen var en stor sak så hade jag ett hopp om att hitta något i tidningsarkiven och stadsarkivet, men fick tji.
För någon månad sen såg jag en annons i Aftonbladet för Aero-Bilder vilket tände ett visst hopp om att de hade någon bild där Nysäter kanske åtminstone fanns i utkanten av en annan bild. Det svar jag fick innebar HÖGSTA VINSTEN, Aero-Bilder hade en flygbild från 1956 på Nysäter!!!!!! Som avslutning kan jag nämna att julen 1958 då vi bodde på Nysäter är den främsta i mitt liv!

Carina, Degerberga

Vill bara skicka er en hälsning för tala om hur glada vi är för det nya flygfotot på vår före detta älskade gård Tulleboda! Vi blev verkligen nöjda – så otroligt fint !! Det var en glädje att packa upp det tillsammans med gamla Mor och bröderna, och jag kommer att varmt rekommendera er till andra!!
Med vänlig hälsning

Lisbeth

Tack för en jättefin tavla! Jag har många gånger undrat om det skulle vara möjligt att få fram en ny bild på mitt föräldrahem. Den gamla hänger hos min syster och den bilden är mycket blekt och gulnad. Annonsen från Aerobild.se hade jag sett flera gånger och så småningom gjorde jag slag i saken och tog kontakt! Aerobilder återkom med förslag på ett foto taget på 50-talet. Men det var inte rätt bild, även om det var rätt hus. Så jag tackade nej till den. Men Aerobilder gav inte upp och letade vidare och lyckades hitta bilden som jag sökte. Några veckor senare levererades bilden på det paradis som var mitt föräldrahem, till min stora glädje och tacksamhet.

Än en gång: Stort tack för idogt arbete!

Hälsningar Lisbeth

Petter, Tofsholmen

”Jag är mycket nöjd.”

Läs hela kundbrevet

Annika

”Hej! Jag vill skicka ett jätte stort TACK till er då jag idag har fått bilden som ni fick fram. Snacka om service och engagemang! Både att ni fick fram en bild i från arkivet, sedan framkallade den och sedan dessutom leverera den så snabbt. Plus att bilden är så klockren att jag blev tårögd och for minst 30 år tillbaka i tiden, ljuvliga barndomsminnen. Jag kommer att återkomma med bilder när pappa får denna present och eventuellt med nya bilder på huset då han ska få en flygtur över Svärtinge.

Tack igen och jag önskar er en Glad Påsk!”